SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN AKHIR BUAT SEMUA MAHASISWA DIPLOMA UMT

Sunday 26 February 2012

SIAPA TIDAK MERASA, DIA TIDAK AKAN TAHU

Bila melihat di luar jendela,
Aku melihat satu dunia yang berbeza,
Aku berdiri di sini,
Melihat kamu,
Kau berdiri di sana,
Melihat daku,
Dari lapangan yang berbeza,
Dari dimensi yang berbeza,
Sudah pasti fikiran berbeza,
penafsiran PASTI berbeza,
kerana,
siapa tidak merasa, dia tidak akan tahu.

Benar,
Apa yang kau tahu,
belum tentu aku tahu,
belem tentu aku bisa mengerti,
belum pasti aku memahami,
dan,
belum tentu,
kita…
bisa…
berjalan beriringan,
di suatu jalan, yang sama,
kerana,
siapa tidak merasa, dia tidak akan tahu.

Percayalah,
Meskipun kita berbeza,
Banyak persamaan antara kita,
Kiblat ku kiblat mu,
Kitab ku kitab mu,
Aqidah ku, aqidah mu,
Aku manusia,
Kau manusia,
Aku manusia yang berharap,
Untuk dibimbing, untuk dipimpin,
Bukan untuk menyusahkan,
Juga bukan untuk ditinggalkan,
Yang pasti,
Engkau tidak merasa apa yang ku rasa,
Engkau tidak tahu, apa yang ku tahu,
Kerana,
Hakikatnya…
siapa tidak merasa, dia tidak akan tahu.

Muhammad Raimi Bin Abdul Rauf
Naib Presiden 1 
Kelab Amatur Intelektual UMT.



KAI UMT-NURTURING YOUR VISION

No comments: